نظرات علمای شافعی در مورد فرقه وهابیت وبنیانگزاران آن - امیرالمومنین امام علی (ع)
   
  امیرالمومنین امام علی (ع)

 

 

 

 

 

در مذهب ، كلام حق ، ناد علي است * طاعت كه قبول شود ياد علي است * از جمله آفرينش كون و مكان * مقصود خدا علي و اولاد علي است * منسوب به حضرت حافظ

        آخرین مطالب 

انسان ممکن الخطاست
شیر و شمشیر خدا
سخن امام علی(ع) درباره مهمترین عامل شتاب انتقام خدا
علامه مجلسی و صوفیه
احادیثی در مورد حق الناس!!!
پیش بینی داعش توسط امیرالمومنین (ع)
پیش بینی حضرت علی (ع) درباره سرنوشت آمریکا+لینک دانلود کتاب
دانلود کتاب نظرات سیاسی در نهج البلاغه
دعایی از حضرت علی(ع): طلب همسر خوب از خداوند
کم فروشی وگران فروشی از نظر قرآن
برخی از عوامل گمراهی های سیاسی از نگاه امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه
احادیت ائمه درباره عقل و جهل
زیارت حضرت امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه)
لزوم تفکیک بین ورود اسلام به ایران و حکومت اموی و عباسی
خطاب خداوند در قرآن
سازشکاری از نظر امام علی (ع)
با وجود امام سجاد(ع) چرا مختار به خون خواهی برخاست؟
توصیه های حضرت علی(ع) برای کسانی که نعمت های خدا را از دست می دهند؟
چرا به امام حسین(ع) اباعبدالله می‌گویند؟
چگونه بنی امیه عاشورا را به عنوان عید معرفی کردند؟
گناهی که مرگ را نزدیک‌تر می‌کند!
۴۰ حدیث نورانی درباره امام حسین (ع)
25 حدیث درمذمت دروغ ازفرمایشات پیامبر(ص) وائمه علیهم السلام:
احادیثی گهربار از حضرت علی(ع)
ماجرای شهادت حضرت علی (ع)

 

        آرشیو مطالب

اسفند ٩٥
خرداد ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آذر ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
فروردین ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
آبان ٩۳
مهر ٩۳
شهریور ٩۳
امرداد ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
اسفند ٩٢
بهمن ٩٢
دی ٩٢
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
خرداد ٩٢
اردیبهشت ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
دی ٩۱
آذر ٩۱
آبان ٩۱
مهر ٩۱
شهریور ٩۱
امرداد ٩۱
تیر ٩۱
خرداد ٩۱
اردیبهشت ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
اسفند ۸٩
بهمن ۸٩
دی ۸٩
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
شهریور ۸٩
امرداد ۸٩
تیر ۸٩
خرداد ۸٩
اردیبهشت ۸٩
فروردین ۸٩
اسفند ۸۸
بهمن ۸۸
دی ۸۸
آذر ۸۸
آبان ۸۸
مهر ۸۸
شهریور ۸۸
امرداد ۸۸
تیر ۸۸

 

            پیوندها

آپلود عکس و فایل
وبلاگی برای خدا
قرآن به تفکیک موضوع
جستجوی کلمات و عبارات در قرآن
تفسیر مطالب علمی قرآن
شناخت عمر از کتب اهل سنت
دین و اندیشه (تبیان)
سایت حوزه
موسسه تحقیقاتی ولیعصر
سایت غدیر
سایتهای مذهبی
با آل علی هر کی در افتاد ور افتاد
مناقب و فضایل امیرالمومنین
وبلاگ چهره واقعی عمر
احادیث و روایات
سایت سنت
کتابخانه تاریخ ایران و اسلام
موعود
وعده صادق
شیعه آنلاین
شیعه نیوز
برده داری در اسلام
پاسخ به شبهه افکنان قران و اسلام
پرسش و پاسخ دینی
شمیم شیعه پاسخ به شبهات
غربت مادر سیلی خورده فاطمه
حدیث

 

        صفحات جانبی

- زندگینامه حضرت علی اکبر
- زندگی نامه حضرت حکیمه خواهر امام هادی
- زندگینامه حضرت ام البنین (س)
- زندگینامه حضرت نرجس
- زندگینامه حضرت نجمه
- زندگینامه حضرت معصومه
- زندگینامه سکینه دختر امام حسین
- زندگینامه ابوالفضل العباس
- زندگینامه زینب کبری
- زندگینامه حضرت محمد (ص)
- زندگینامه حضرت فاطمه (س)
- زندگینامه حضرت خدیجه (س)
- زندگینامه امام علی (ع)
- زندگینامه امام حسن (ع)
- زندگینامه امام حسین (ع)
- زندگینامه امام سجاد (ع)
- زندگینامه امام باقر (ع)
- زندگینامه امام صادق (ع)
- زندگینامه امام موسی کاظم (ع)
- زندگینامه امام رضا (ع)
- زندگینامه امام جواد الائمه
- زندگینامه امام هادی (ع)
- زندگینامه امام حسن عسگری
- زندگینامه امام مهدی (عج)
- روایات مربوط به اخر زمان

 
        لوگوی دوستان
..

اسناد امامت امام علی و شهادت فاطمه ع

 شناخت عمر بن الخطاب از منابع اهل سنت

 شيعه اميرالمومنين عليه السلام

نقد صحیحین

حديث اشک|اشعار اهل بيت (ع)

قرآن و اهل بیت تنها راه نجات

...

 
نظرات علمای شافعی در مورد فرقه وهابیت وبنیانگزاران آن

جناب زینی دحلان - از علمای شافعی مذهب و مفتی مکه مکرمه و متوفای 1304، دو کتاب علیه وهابیت نوشته است و - در کتاب الدرر السنیة، ص64 مفصّل مطرح می‌کند که:

وهابیت، تمام مسلمانان را مشرک و کافر می‌دانستند و شرط ورود به وهابیت، شهادت و گواهی مجدد بر وحدانیت خداوند و رسالت نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و شرک خودشان (قبل از ورود به وهابیت) می‌دانستند.


 

دریادار سرتیپ ایوب صبری - از شخصیت‌های برجسته نظامی دولت عثمانی - صراحت دارد:

در عصری که وهابیت در عربستان سعودی در منطقه ریاض ظهور کردند، فتوا دادند بر کفر تمام مسلمانان، به‌ویژه نوه محمد بن سعود رسما اعلام کرد: اگر بخواهیم فرهنگ وهابیت را منتشر کنیم، هیچ راه گریزی نداریم جز این‌که علمای اهل سنت را از بین ببریم. مادامی که این علمای اهل سنت و آنهایی که دم از شریعت نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌زنند، در جامعه هستند، ما نمی‌توانیم فرهنگ وهابیت را تا قلب بغداد برسانیم.

اگر کسی معتقد به صداقت محمد بن عبد الوهاب باشد، باید ناگزیر ملتزم به کفر جناب امام شافعی باشد، چون محمد بن عبد الوهاب صراحت دارد:

هر کس بین خود و خدا، واسطه قرار بدهد، کافر و مرتد است.

70٪‌ از علمای اهل سنت که علیه وهابیت کتاب نوشته‌اند، از علمای شافعی هستند. چون تضاد میان شافعی‌ها و وهابیت بیش از وهابیت با دیگر مذاهب است. مثلا :

یکی از شخصیت‌های برجسته معاصر ابن‌تیمیه - تئورسین و بزرگ نظریه‌پرداز وهابیت -، جناب ذهبی است که از او به امام الجرح و التعدیل تعبیر می‌کنند. ایشان در نامه‌ای که به ابن‌تیمیه می‌نویسد، ماهیت ابن‌تیمیه و پیروان ابن‌تیمیه و وهابیت را کاملا معرفی می‌کند و می‌نویسد:

یا خیبة! من اتبعک فإنه معرض للزندقة و الإنحلال، ... ، فهل معظم أتباعک إلا قعید مربوط خفیف العقل؟ أو عامی کذاب بلید الذهن؟ أو غریب واجم قوی المکر؟ أو ناشف صالح عدیم الفهم؟ فإن لم تصدقنی ففتشهم و زنهم بالعدل، ... ، و أعداؤک و الله فیهم صلحاء و عقلاء و فضلاء، کما أن أولیاءک فیهم فجرة و کذبة و جهلة و بطلة و عور و بقر ... .

ای بیچاره! هر کس از تو متابعت کند، در پرتگاه کفر و زندقه قرار گرفته است. آیا نه این است که عمده پیروان تو، عقب‌مانده و گوشه‌گیر و سبک‌عقل هستند؟ یا دروغگو و کودن و بیگانه هستند؟ یا نه این است که افراد مکار و خشک و ظاهر الصلاح و فاقد فهم و شعور هستند؟ اگر سخن مرا قبول نداری، پیروان خود را امتحان کن و با ترازوی عدالت، اینها را بسنج. به خدا سوگند! در میان کسانی که با تو عداوت و دشمنی دارند، افراد صالح و خردمند و فاضل هستند. چنانچه در میان دوستان تو، افراد فاجر و دروغگو و ... هستند.

الإعلان بالتوحید، ص77 - تکملة السیف الصقیل، ص218

جناب ابن حجر عسقلانی - از استوانه‌های علمی اهل سنت و شافعی مذهب و متوفای 852 هجری - در کتاب الدرر الکامنة می‌گوید:

و افترق الناس فیه شیعا، منهم من نسبه إلى التجسیم ...، منهم من ینسبه إلى الزندقة، لقوله: إن النبی صلى الله علیه و سلم لا یستغاث به، لأن فی ذلک تنقیصا و منعا من تعظیم رسول الله صلى الله علیه و سلم ... .

اهل سنت - عالِم و غیر عالِم - در مورد ابن‌تیمیه، سه نظر دارند:

بعضی‌ها ابن‌تیمیه را مجسِّم می‌دانند؛ چون او معتقد به جسمانیت خداوند است. بعضی‌ها می‌گویند که ابن‌تیمیه زندیق است؛ زیرا می‌گوید که نباید به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) استغاثه شود و این، تنقیصی در جایگاه نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

اگر نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) به داد مردم می‌رسند و مشکلات مردم را بر طرف می‌کنند و از خدای عالم برای مردم، طلب مغفرت و قضای حاجت می‌کنند، تمامی اینها، به اذن الله است و با قدرتی است که خدای عالم در اختیار آنها قرار داده است. همان قدرتی که خدا در اختیار حضرت عیسی (علیه السلام) و حضرت موسی (علیه السلام) قرار داده است و در اختیار آصف بن برخیا قرار داده است که در یک چشم بر هم زدن، تمام مجموعه تشکیلات بلقیس را از صدها فرسخی، نزد حضرت سلیمان (علیه السلام) می‌آورد. همان اختیاری است که خداوند به حضرت مریم (سلام الله علیها) داده است.

ابن حجر در ادامه می‌گوید:

و منهم من ینسبه إلى النفاق، لقوله فی علی ما تقدم و لقوله إنه کان مخذولا حیثما توجه و إنه حاول الخلافة مرارا فلم ینلها و إنما قاتل دون الریاسة لا للدیانة ... ، علی أسلم صبیا و الصبی لا یصح إسلامه.

بعضی می‌گویند که ابن‌تیمیه، منافق بوده است؛ چون ابن‌تیمیه می‌گوید که علی - علیه السلام - در 17 جا، خطا کرده و - نستجیر بالله - برخلاف کتاب خدا عمل کرده است و علی - علیه السلام - تمام جنگ‌هایش برای ریاست‌طلبی بود نه دیانت‌خواهی و وقتی علی - علیه السلام - اسلام آورد، بچه بود و اسلام آوردن بچه، صحیح نیست.

الدرر الکامنة لابن حجر العسقلانی، ج1، ص155

این، سخن علمای شیعه نیست، سخن ابن حجر عسقلانی است که نقل می‌کند و هیچگونه نقد و اعتراض و تحلیل و ردّی به این سخن ندارد.

ابن حجر می‌گوید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفته:

علی را جز منافقین، دشمن نمی‌دارند.

این دشمنی ابن‌تیمیه با حضرت علی (علیه السلام)، نشانه نفاق اوست.

ابن حجر هیثمی - از بزرگان شافعی مذهب که شافعی‌ها به وجود او افتخار می‌کنند - وقتی به ابن‌تیمیه می‌رسد، با صراحت می‌گوید:

ابن تیمیة عبد خذله الله و أضله و أعماه و أصمه و أذله و بذلک صرح الأئمة الذین بیّنوا فساد أحواله و أهل عصرهم و غیرهم من الشافعیة و المالکیة و الحنفیة.

ابن‌تیمیه، بنده‌ای است که خداوند او را خوار و گمراه و کور و کر و ذلیل گردانیده و پیشوایان اهل سنت بر فساد افکار ابن‌تیمیه، تصریح دارند و ... .

الفتاوى الحدیثیة لابن حجر المکی الهیثمی، ص86

آدرس منابع ذکر شده، از نرم‌افزار مکتبة أهل بیت (علیهم السلام) می‌باشد

 

تلخیصی از بیانات استاد دکتر حسینی قزوینی

 

| ٢:٠۳ ‎ب.ظ - سه‌شنبه ٢٩ اسفند ۱۳٩۱
+ نظرات ()
 
        منوی اصلی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
 
        درباره وبلاگ

 
         نویسندگان

 
       موضوعات مطالب
احادیث و روایات(٢۸۸)
تشیع و تاریخ(۱٩٩)
تاریخ و عاشورا(٦٠)
نگارخانه(٥٠)
اسناد شهادت حضرت زهرا(۳٧)
اسناد امامت امام علی ازکتب اهل سنت(٢۸)
زندگی نامه امام علی(٢٦)
ادعیه و زیارات(٢٦)
عایشه(٢۳)
شعر مذهبی(٢٠)
قرآن(۱٩)
دانلود(۱۸)
دانش و کرامات امام علی(۱٥)
روایات اهل سنت درباره عمر(۱٤)
داستان(۱٤)
وهابیت(٧)
جنایات سپاه اعراب(٧)
اسناد شهادت پیامبر(٤)
حفصه(۳)
تقویم و اعمال ماه رجب(٢)
اسناد امامت امام علی ازکتب اهل سنت(٢)
مهدویت(۱)
جنایات سپاه اعراب(۱)
 
       سایر امکانات

  RSS 

POWERED BY
PersianWeblog.COM

 قالب غدیر

.... ..

اسناد امامت امام علی و شهادت فاطمه ع
لوگو وبلاگ
...
...

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

... ... ...

.... .... ...
.
.
...
 ...

زیارت عاشورا

ذکر کاشف الکرب

دعای عظم البلا

...

 

 ... Online User ...

 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.amiremomenin.persianblog.ir- Designed By shahrooz tehrani