شبهات دفن شبانه حضرت زهرا (س) - امیرالمومنین امام علی (ع)
   
  امیرالمومنین امام علی (ع)

 

 

 

 

 

در مذهب ، كلام حق ، ناد علي است * طاعت كه قبول شود ياد علي است * از جمله آفرينش كون و مكان * مقصود خدا علي و اولاد علي است * منسوب به حضرت حافظ

        آخرین مطالب 

انسان ممکن الخطاست
شیر و شمشیر خدا
سخن امام علی(ع) درباره مهمترین عامل شتاب انتقام خدا
علامه مجلسی و صوفیه
احادیثی در مورد حق الناس!!!
پیش بینی داعش توسط امیرالمومنین (ع)
پیش بینی حضرت علی (ع) درباره سرنوشت آمریکا+لینک دانلود کتاب
دانلود کتاب نظرات سیاسی در نهج البلاغه
دعایی از حضرت علی(ع): طلب همسر خوب از خداوند
کم فروشی وگران فروشی از نظر قرآن
برخی از عوامل گمراهی های سیاسی از نگاه امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه
احادیت ائمه درباره عقل و جهل
زیارت حضرت امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه)
لزوم تفکیک بین ورود اسلام به ایران و حکومت اموی و عباسی
خطاب خداوند در قرآن
سازشکاری از نظر امام علی (ع)
با وجود امام سجاد(ع) چرا مختار به خون خواهی برخاست؟
توصیه های حضرت علی(ع) برای کسانی که نعمت های خدا را از دست می دهند؟
چرا به امام حسین(ع) اباعبدالله می‌گویند؟
چگونه بنی امیه عاشورا را به عنوان عید معرفی کردند؟
گناهی که مرگ را نزدیک‌تر می‌کند!
۴۰ حدیث نورانی درباره امام حسین (ع)
25 حدیث درمذمت دروغ ازفرمایشات پیامبر(ص) وائمه علیهم السلام:
احادیثی گهربار از حضرت علی(ع)
ماجرای شهادت حضرت علی (ع)

 

        آرشیو مطالب

اسفند ٩٥
خرداد ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آذر ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
فروردین ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
آبان ٩۳
مهر ٩۳
شهریور ٩۳
امرداد ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
اسفند ٩٢
بهمن ٩٢
دی ٩٢
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
خرداد ٩٢
اردیبهشت ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
دی ٩۱
آذر ٩۱
آبان ٩۱
مهر ٩۱
شهریور ٩۱
امرداد ٩۱
تیر ٩۱
خرداد ٩۱
اردیبهشت ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
اسفند ۸٩
بهمن ۸٩
دی ۸٩
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
شهریور ۸٩
امرداد ۸٩
تیر ۸٩
خرداد ۸٩
اردیبهشت ۸٩
فروردین ۸٩
اسفند ۸۸
بهمن ۸۸
دی ۸۸
آذر ۸۸
آبان ۸۸
مهر ۸۸
شهریور ۸۸
امرداد ۸۸
تیر ۸۸

 

            پیوندها

آپلود عکس و فایل
وبلاگی برای خدا
قرآن به تفکیک موضوع
جستجوی کلمات و عبارات در قرآن
تفسیر مطالب علمی قرآن
شناخت عمر از کتب اهل سنت
دین و اندیشه (تبیان)
سایت حوزه
موسسه تحقیقاتی ولیعصر
سایت غدیر
سایتهای مذهبی
با آل علی هر کی در افتاد ور افتاد
مناقب و فضایل امیرالمومنین
وبلاگ چهره واقعی عمر
احادیث و روایات
سایت سنت
کتابخانه تاریخ ایران و اسلام
موعود
وعده صادق
شیعه آنلاین
شیعه نیوز
برده داری در اسلام
پاسخ به شبهه افکنان قران و اسلام
پرسش و پاسخ دینی
شمیم شیعه پاسخ به شبهات
غربت مادر سیلی خورده فاطمه
حدیث

 

        صفحات جانبی

- زندگینامه حضرت علی اکبر
- زندگی نامه حضرت حکیمه خواهر امام هادی
- زندگینامه حضرت ام البنین (س)
- زندگینامه حضرت نرجس
- زندگینامه حضرت نجمه
- زندگینامه حضرت معصومه
- زندگینامه سکینه دختر امام حسین
- زندگینامه ابوالفضل العباس
- زندگینامه زینب کبری
- زندگینامه حضرت محمد (ص)
- زندگینامه حضرت فاطمه (س)
- زندگینامه حضرت خدیجه (س)
- زندگینامه امام علی (ع)
- زندگینامه امام حسن (ع)
- زندگینامه امام حسین (ع)
- زندگینامه امام سجاد (ع)
- زندگینامه امام باقر (ع)
- زندگینامه امام صادق (ع)
- زندگینامه امام موسی کاظم (ع)
- زندگینامه امام رضا (ع)
- زندگینامه امام جواد الائمه
- زندگینامه امام هادی (ع)
- زندگینامه امام حسن عسگری
- زندگینامه امام مهدی (عج)
- روایات مربوط به اخر زمان

 
        لوگوی دوستان
..

اسناد امامت امام علی و شهادت فاطمه ع

 شناخت عمر بن الخطاب از منابع اهل سنت

 شيعه اميرالمومنين عليه السلام

نقد صحیحین

حديث اشک|اشعار اهل بيت (ع)

قرآن و اهل بیت تنها راه نجات

...

 
شبهات دفن شبانه حضرت زهرا (س)

نوشتار ذیل ردیه ای است بر برخی ادله و شبهات مخالفان در باب علت دفن شبانه حضرت زهرا سلام الله علیها

قال المخالف :

شیعه می گوید دلیل این بود که ایشان نمی خواست حضرت ابوبکر و عمر در تشییع جنازه شرکت داشته باشند و به این وسیله نفرت خود را از آن دو اعلان کردند!

اهل سنت می گوید:دلیل این نبود! زیرا رسول الله صلی الله علیه وسلم هم در شب به خاک سپرده شدند و حضرت عایشه و ابوبکر و عثمان هم شبانه دفن شدند! پس این یک رخداد عادی بود اما شیعه عادتا، دوست دارد داستانهای خیالی ببافد تا دلیلی برای دروغ های خود بیابد!


شاید نویسنده نمی خواهد بفهمد که بحث اصلی در شبانه دفن شدن بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) عدم نارضایتی ایشان از خلفای جور
بوده و اینکه ایشان نمی خواستند که ابی بکر و عمر در مراسم حضور داشته باشند .

قبل از بیان مدارک اهل سنت در اثبات کلام خودمان ، بد نیست در مورد برخی مدعیات نویسنده سخنی داشته باشیم .

وی بیان کرده است که شبانه دفن کردن افراد امری طبیعی بوده است همانند دفن شبانه پیامبر !

ما سوال می کنیم : اگر شبانه دفن نمودن افراد معمول بوده است ، آیا افراد مهمی که شبانه دفن می شدند هم دارای مراسمی خلوت و مخفیانه بوده اند یا خیر ؟؟؟

آیا مراسم غسل و تدفین پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله وسلم ) نیز مخفیانه و دور از دید همگان بود یا خیر ؟

ابتدا بیان خواهیم کرد که داعیه دفن شبانه پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) ادعایی پوچ و بی اساس است و علمای اهل سنت این امر را رد نموده اند . و سپس نشان خواهیم داد که مراسم تدفین ایشان نه تنها مخفیانه و خلوت نبود (بر خلاف مراسم تشییع پیکر پاک دختر ایشان) بلکه بسیاری در این مراسم حضور داشتند .

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز ۳ شنبه (بنابر نقل اهل سنت) به خاک سپرده شدند .

ابن عبدالبر در ” الاستذکار ” ج ۳ ص ۵۶ چنین می گوید :

” وأما الاختلاف فی وقت دفن رسول الله صلى الله علیه و سلم فأکثر
الآثار على أنه دفن یوم الثلاثاء وهو قول أکثر أهل الأخبار والله أعلم  “

( و اما اختلاف در زمان دفن رسول الله صلی الله علیه – و آله – وسلم : اکثر روایات دال بر آن است که ایشان در روز ۳ شنبه به خاک سپرده شدند و این قول ، قول اکثریت اهل خبر است )

جالب است بدانید که مراسم تشییع جنازه ایشان نیز بسیار شلوغ و
سنگین بود !

سرخسی در ” المبسوط ” ج ۲ ص ۷۶ از قول محمد بن ادریس شافعی چنین می گوید :

” وَلَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى الصَّحَابَةُ عَلَیْهِ فَوْجًا بَعْدَ فَوْجٍ   “

( وقتی رسول الله صلی الله علیه – و آله – وسلم فوت کرد ، صحابه گروه گروه بر وی نماز خواندند )

این مطلب را ابوبکر کاشانی در ” بدائع الصنائع ” ج ۱ ص ۳۱۱ نیز بیان می کند .

ابن هشام در ” السیره النبویه ” ج ۴ ص ۳۱۴ و بیهقی در ” دلائل النبوه ” ج ۷ ص ۲۵۰ و ابن کثیر در ” البدایه و النهایه ” ج ۵ ص ۲۸۵ چنین می گویند :

” لما مات رسول الله صلى الله علیه و سلم أدخل الرجال فصلوا علیه بغیر
امام أرسالا حتى فرغوا ثم أدخل النساء فصلین علیه ثم ادخل الصبیان فصلوا علیه ثم أدخل العبید فصلوا علیه ارسالا “

( وقتی رسول الله صلی الله علیه – و آله – وسلم فوت کرد ، مردان بر ایشان نماز خواندند بدون امام . وقتی نمازشان تمام شد ،زنان وارد شدند و بر پیامبر نماز خواندند و سپس کودکان و بندگان ( خدمتکاران ) وارد شدند و بر ایشان نماز خواندند )

البته اینگونه کلی گویی ها بر این است که دامن ابی بکر و عمر بن خطاب را از این امر پاک نمایند که : هیچگدام از این دو نفر در مراسم تشییع و تدفین پیامبر نبودند ، بلکه در سقیفه بنی ساعده در حال سعی و تلاش برای غصب خلافت بودند !!!

ابن ابی شیبه ( استاد بخاری ) در ” المصنف ” ج ۸ ص ۵۷۲ ( ما جاء فی خلافه ابی بکر … ) چنین می گوید :

” أن أبا بکر وعمر لم یشهدا دفن النبی صلى الله علیه و سلم کانا فی الأنصار فدفن قبل أن یرجعا 

( ابی بکر و عمر در مراسم تدفین پیامبر حضور نداشتند . آنها نزد انصار
بودند و ( پیامبر ) دفن شد قبل از اینکه آن دو بیایند )

پس مشخص شد که نه تنها پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) شبانه دفن نشدند ، بلکه افراد فوج فوج برای تشییع پیکر ایشان آمده بودند مگر برخی کسانی که به دنبال غصب خلافت و امور دنیوی بودند همچون ابی بکر و عمر بن خطاب !

قال المخالف : حضرت عایشه و ابوبکر و عثمان هم شبانه دفن شدند!

نویسنده از عایشه هم نامبرده است که شبانه دفن شد !

حال این سوال مطرح می شود که آیا دفن جسد وی نیز مخفیانه بود
( به مانند تشییع پیکر مطهر بی بی مظلومه سلام الله علیها ) و یا اینکه افراد زیادی در این مراسم بودند ؟؟؟

خاکسپاری عایشه بسیار شلوغ بوده و افراد زیادی در خاکسپاری وی شرکت داشتند ….

ابن سعد در ” الطبقات الکبری ” ج ۸ ص ۷۶ – ۷۷ چنین می گوید

” ماتت عائشة لیلة سبع عشرة من شهر رمضان بعد الوتر فأمرت أن
تدفن من لیلتها فاجتمع الناس وحضروا فلم نر لیلة أکثر ناسا منها …..   “

( عایشه در شب ۱۷ ماه رمضان بعد از نماز وتر فوت کرد . و دستور داد که در همان شب تدفین شود . مردم همه حضور پیدا کردند و شبی با آن همه جمعیت را ندیده ایم .)

ذهبی در ” سیر اعلام النبلاء ” ج ۲ ص ۱۹۲ – ۱۹۳ چنین می گوید :

أنها ماتت فی اللیلة السابعة عشرة من شهر رمضان بعد الوتر فأمرت أن تدفن من لیلتها فاجتمع الإنصار وحضروا فلم یر لیلة أکثر “

( عایشه در شب ۱۷ ماه رمضان بعد از نماز وتر فوت کرد . و دستور داد که در همان شب دفن شود . انصار جمع شده و حاضر شدند و شب به خود این همه جمعیت را ندیده است .)

نکته نغز در این است که نه تنها مراسم وی مخفیانه نبود ، بلکه بسیاری از افراد همانند انصار ، در این مراسم بودند !

مشاهده می فرمایید که نمونه هایی که نویسنده برای ما اقامه نموده
است ، نه تنها توجیهی در مورد مخفیانه تشییع شدن بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) نیست بلکه اصل استدلال وی به آنها غلط است .

لذا کلام وی غلط است !

حال بد نیست دلیل مخفیانه تشییع شدن پیکر مطهر بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) را از کتب اهل سنت بیان نماییم :

آنچه از مجموع روایات اهل سنت و سخنان بزرگان آنان به دست می آید این است که نبودن ابی بکر و عمر بن خطاب در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان ، فقط و فقط به دستور خود ایشان بوده است .

بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) از امیرالمومنین ( علیه السلام ) خواستند که ابی بکر و عمر را در مراسم تشییع پیکرشان راه ندهند .

بخاری در صحیح خود ج ۴ ص ۱۵۴۹ حدیث ۳۹۹۸ چنین می گوید :

” فلما تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أَبَا بَکْرٍ وَصَلَّى علیها   “

( وقتی که فاطمه ( سلام الله علیها ) وفات کرد ، علی ( علیه السلام ) وی را شبانه به خاک سپرد و به ابی بکر خبر نداد و خودش بر وی نماز خواند )

مسلم در صحیح خود ج ۳ ص ۱۳۸۰ حدیث ۱۷۵۹ نیز چنین می گوید :

” فلما تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیُّ بن أبی طَالِبٍ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أَبَا بَکْرٍ وَصَلَّى علیها عَلِیٌّ    “

( وقتی که فاطمه ( سلام الله علیها ) وفات کرد ، علی ( علیه السلام ) وی را شبانه به خاک سپرد و به ابی بکر خبر نداد و خودش بر وی نماز خواند )

بلاذری در ” انساب الاشراف ” ج ۱ ص ۱۸۰ چنین می گوید :

” وغسلها علیّ، وأسماء، وبذلک أوصت. ولم یعلم أبو بکر، وعمر بموتها.   “

(  علی ( علیه السلام ) و اسماء ، فاطمه ( سلام الله علیها ) را غسل دادند و به همین حالت هم وصیت نموده بود و ابی بکر و عمر از مرگ وی آگاه نشدند )

ابن ابی الحدید شافعی در ” شرح نهج البلاغه ” ج ۱۶ ص ۱۶۷ چنین می گوید :

” بل یقع الأحتجاج بذلک على ما وردت به الروایات المستفیضة الظاهرة التی هی کالتواتر ، أنها أوصت بأن تدفن لیلاً حتى لا یصلی الرجلان علیها   “

(  روایات مستفیضه که در حد تواتر است دلالت می کند که ایشان وصیت نمود که وی را شبانه دفن نمایند برای آنکه آن ۲ مرد ( ابی بکر و عمر ) بر وی نماز نخوانند )

توجه : در سنی بودن ابن ابی الحدید همین بس که وی جلد ۱۲ از شرحش را به دفاع از عمر و شرح احادیث ساختگی در فضایل وی اختصاص داده است …(( گذشته از صراحت کَتبی و …. بر شافعی بودن وی )) .

بیهقی در ” السنن الکبری ” ج ۶ ص ۳۰۰ حدیث ۱۲۵۱۲ چنین می گوید :

” فدفنها علی رضی الله عنه لیلا ولم یؤذن بها أبا بکر رضی الله عنه   “

( پس علی ( علیه السلام ) وی را شبانه به خاک سپرد و به ابی بکر خبر نداد )

طحاوی در ” مشکل الاثار ” ج ۱ ص ۴۸ چنین می گوید :

” فلما توفیت دفنها زوجها علی بن أبی طالب لیلا ولم یؤذن بها أبا بکر وصلى علیها علی   “

(  وقتی فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) فوت کرد ، همسرش علی بن ابیطالب وی را دفن کرد و ابی بکر را آگاه ننمود و خودش بر وی نماز خواند )

بدر الدین عینی در ” عمده القاری ” ج ۱۷ ص ۲۵۹ چنین می گوید :

” قوله : ( و لم یوذن بها ابی بکر ) ای : و لم یعلم بوفاتها ابی بکر “

( ابی بکر از وفات بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) خبر نداشت )

ابن حجر در ” فتح الباری ” ج ۷ ص ۳۷۸ و عینی در ” عمده القاری ” ج
۱۷ ص ۲۵۹ صراحت دارند که علت دفن شبانه بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) وصیت ایشان بوده است .

نووی در ” تهذیب الاسماء و اللغات ” ج ۲ ص ۳۵۲ شماره ۱۱۸۲ و ابن اثیر در ” اسد الغابه ” ج ۵۶ ص ۵۲۴ چنین می گویند :

” وأوصت أن تدفن لیلاً ففعل ذلک بها   “

( فاطمه زهرا سلام الله علیها وصیت نمود که شبانه دفن شود و امیرالمومنین ( علیه السلام ) نیز این چنین کرد )

ابن عبدالبر در ” الاستیعاب ” ج ۴ ص ۱۸۹۸ چنین می گوید :

” و کانت اشارت علیه ان یدفنها لیلا   “

( فاطمه زهرا سلام الله علیها از امیرالمومنین ( علیه السلام ) خواسته بود که وی را شبانه دفن نمایند )

ابن قتیبه در ” تاویل مختلف الحدیث ” ص ۲۹۹ – ۳۰۰ چنین می گوید :

“  وأوصت أن تدفن لیلا لئلا یحضرها فدفنت لیلا  “

( فاطمه زهرا سلام الله علیها وصیت نمود که شبانه دفن شود تا مبادا
ابی بکر در مراسم وی حاظر نشود . پس شبانه دفن شد )

سرخسی در ” السیره الحلبیه ” ج ۳ ص ۴۸۷ چنین می گوید :

” و قال الواقدی: ثبت عندنا أنّ علیّا- کرّم اللَّه وجهه دفنها لیلًا و صلّى علیها و معه العبّاس و الفضل، و لم یُعلموا بها أحداً.   “

(  واقدى مى‏گوید نزد ما ثابت است که على کرم اللّه وجهه خودش او ( فاطمه زهرا سلام الله علیها ) را شبانه دفن کرد و بر وى نماز گزارد و
عباس و فضل نیز با او بودند و کسى دیگر را خبر نکردند )

حتی ابن بطال ( شارح صحیح بخاری ) به علت این مخفی بودن مراسم اشاره می کند .

وی در ” شرح صحیح بخاری ” ج ۳ ص ۳۲۵ چنین می گوید :

” أجاز أکثر العلماء الدفن باللیل… ودفن علىُّ بن أبى طالب زوجته فاطمة لیلاً، فَرَّ بِهَا من أبى بکر أن یصلى علیها، کان بینهما شىء “

(  اکثر علما دفن جنازه را در شب اجازه داده‌اند. علی بن ابوطالب، همسرش فاطمه را شبانه دفن کرد تا ابوبکر به او نماز نخواند؛ چون بین آن دو اتفاقاتى افتاده بود )

کلام علمای اهل سنت موید این مطلب می باشد که بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) بخاطر اینکه از ابی بکر عصبانی و بر وی غضبناک بودند ( چون ابی بکر و رفیقش عمر بن خطاب حق ایشان را غصب کرده بودند ) وصیت نمودند که این دو نفر در مراسم تشییع جنازه ایشان نباشند و اینکه ابی بکر در این مراسم نبود ، تنها دلیلش این امر است که امیرالمومنین ( علیه السلام ) اصلا به آنها خبر ندادند و نه این داستانسرایی هایی که نویسنده ناصبی برای دفاع از مولایش سر هم نموده است !!!!

قال المخالف :

در حدیث صحیح آمده که رسول الله صلی الله علیه وسلم مرتبآ به عیادت بیماری میرفتند، روزی خواستند به دیدن مریض بروند که مردم  گفتند یا رسول الله آن شخص دیب وفات یافت و شبانه دفنش کردیم.فرمودند: چرا بمن خبر ندادید عرض کردند شب بود و هوا تاریک و ظلمانی، راضی به زحمت شما نشدیم!

اصولا نویسنده خود را به تجاهل عامدانه می زند تا نه تنها شیطان را
شاد کند ، بلکه دیگر بندگان خداوند متعال را نیز گمراه نماید !

نکاتی نقیض کلام وی وجود دارد :

۱ – بحث بر سر آدمهای معمولی نیست بلکه بحث ما در مورد دختر پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) می باشد . یعنی خانمی که ” سیّده زنان اهل بهشت ” و ” سیّده زنان عالمین ” است !!!

چرا باید برای دختر ابی بکر ( عایشه ) چنان مراسمی گرفته شود که ذهبی آن را چنین وصف می کند :” فاجتمع الإنصار وحضروا فلم یر لیلة أکثر “

( انصار جمع شده و حاضر شدند و شب به خود این همه جمعیت را ندیده است )

سیر اعلام النبلاء – ج ۲ ص ۱۹۳

ولی دختر پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله وسلم ) بخاطر دوست نداشتن از حضور غاصبان و ظالمان ، مخفیانه تشییع می شود !

۲ – حدیث صحیحی که نویسنده آن را بیان نموده است ( و البته منبع را ذکر نکرده است ) در صحیح بخاری – کتاب الجنائز – باب الاذن بالجنازه ج ۲ ص ۷۲ آمده است .

شارحین صحیح بخاری بیان نموده اند که فردی که فوت کرده بود کسی بود به نام : طلحه بن البراء

(( عمده القاری – بدرالدین عینی – ج ۸ ص ۲۵ ))

سوال ما این است : آیا مقام بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) با این فرد یکسان است که از جریان وی بعنوان شاهد استفاده می کند ؟

گذشته از اینکه مدلول این روایت اصلا ربطی به بحث اصلی ما ندارد ، زیرا سخن ما در مورد شبانه دفن شدن نیست ، بلکه شبانه دفن شدن بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) آنهم به صورت مخفیانه برای ما مهم است !

چرا باید وی وصیت نماید که خلیفه مردم (!) و رفیقش (!) بر سر مزار ایشان حاضر نشوند ؟

و اینکه چرا باید مزار ایشان تا کنون مخفی بماند ؟

قال المخالف :

و حدیث هم داریم که اکرام مرده، زود دفن کردن است پس هرچه زودتر بهتر.

و حدیث داریم که رسول الله فرمود مرده را زود دفن کنید چرا اگر خوب باشد زودتر به جایش برسد اگر بد باشد از شرش راحت شوید.

حرفهای فوق داستانسرایی هایی است برای منحرف نمودن روند
موضوع اصلی !

اینکه شبانه دفن نمودن میّت جایز است یا جایز نیست ، خوب است
یا خوب نیست ، مستحب است یا مباح است یا غیره ؛ اصلا برای ما مهم نیست !

بحث ما در شبانه و مخفیانه خاک شدن بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) می باشد !

اگر حرفهای نویسنده صحیح است پس چرا پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) را در روز دفن کردند ؟

اگر باید میّت را سریع خاک نمود ، پس چرا عمر بن خطاب ، وقتی پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) رحلت کردند ، انکار می کرد که ایشان مرده است و اجازه نمی داد کسی دست به میّت بزند بلکه می گفت : هر کس بگوید محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم ) مرده است ، گردنش را می زنم ؟

فقال عمر لا أسمع أحدا یقول مات رسول الله صلى الله علیه وسلم إلا ضربته بالسیف

( عمر بن خطاب گفت : از کسی نشنوم که بگوید رسول الله ( صلی الله
علیه – و آله – وسلم ) مرده است وگرنه گردنش را با شمشیر می زنم ! )

هیثمی بعد از بیان این روایت می گوید : رواه الطبرانی و رجاله الثقات ( طبرانی آن را روایت نموده و رجالش ثقه هستند )

مجمع الزوائد – الهیثمی – ج ۵ – ص ۱۸۲

*** احمد حنبل در مسند خود ج ۶ ص ۲۲۰ به اسناد حسن چنین می گوید :

” وعمر یخطب الناس ویتکلم ویقول إن رسول الله صلى الله علیه و سلم لا یموت حتى یفنى الله عز و جل المنافقین “

( و عمر بن خطاب ( در مسجد ) با مردم صحبت می کرد و می گفت : رسول الله ( صلی الله علیه – و آله – وسلم ) نمی میرد تا اینکه خداوند منافقان را از بین ببرد “

*** بخاری نیز در صحیح ج ۴ ص ۱۹۴ خود چنین می گوید :

” فقام عمر یقول والله ما مات رسول الله صلى الله علیه وسلم   “

( عمر می گفت : به خدا قسم (!) رسول الله ( صلی الله علیه – و آله
– وسلم ) نمرده است )

چرا عمر بن خطاب چنین حرفهایی زده است و از تدفین پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله وسلم ) جلوگیری می کرده است ؟

آیا وی همان آیه ای را که ابوبکر برای وی خواند ( انک میت و انهم میتون   ) را قبلا نشنیده بود ؟

چگونه کسی که قرآن نمی داند ، جانشین پیامبر شد ؟؟

صالحی شامی در ” سبل الهدی و الرشاد ” ج ۱۲ ص ۲۹۸ چنین می گوید :

” روى البزار والبلاذری وبقی بن مخلد عن أبی هریرة وابن عباس ، وأبو یعلى وأحمد برجال ثقات والطیالسی والترمذی فی ( الشمائل ) . – بإسناد حسن – عن عائشة والطبرانی برجال ثقات عن عکرمة عن ابن عباس وإسحاق بن راهویه عن عکرمة وعبد بن حمید بسند صحیح عن سالم بن عبید الصحابی ….. فقال عمر : کذبت ، ما مات رسول الله – صلى الله علیه وسلم – والله لا یموت حتى یؤمر بقتال المنافقین ، ولکنه ذهب إلى ربه کما ذهب موسى إلى ربه ، وغاب عن قومه أربعین لیلة ، والله لیرجعن رسول الله – صلى الله علیه وسلم – ولیقطعن أیدی رجال وأرجلهم وألسنتهم ….. فخرج عباس بن عبد المطلب على الناس فقال : یا أیها الناس هل عند أحد منکم من عهد رسول الله – صلى الله علیه وسلم – فلیحدثنا قالوا : لا .
قال : هل عندک یا عمر من علم ؟ قال : لا . فقال العباس : أشهد أیها الناس أن أحدا لا یشهد على رسول الله – صلى الله علیه وسلم – بعهد عهده إلی فی وفاته ، والله الذی لا إله إلا هو فقد ذاق رسول الله – صلى الله علیه وسلم – الموت ، فادفنوا صاحبکم 

( بزار و بلاذری و بقی بن مخلد از ابوهریره و از ابن عباس ، ابویعلی و
احمد با رجال ثقه . طیالسی و ترمذی در کتاب ” الشمائل ” با اسناد حسن ، از عایشه و طبرانی با رجال ثقه از عکرمه از ابن عباس و ابن راهویه از عکرمه و عبد بن حمید به سند صحیح از سالم بن عبید صحابی چنین روایت کرده اند که عمر ( در جواب کسی که مدعی فوت پیامبر شده بود ) گفت : دروغ می گویی ! رسول الله نمرده است . به خدا قسم نمی میرد تا به کشتن منافقین دستور دهد . بلکه وی همانند موسی ( علیه السلام ) به سوی خدایش رفته است و چهل شب از قومش مخفی می ماند . به خدا قسم رسول الله باز می گردد و دستان و پاها و زبان آنها را قطع خواهد کرد .عباس بن عبدالمطلب به سمت مردم آمد و گفت : ای مردم ! آیا کسی از شما می داند که پیامبر در مورد چه کسی از ما عهد گرفته است ؟ پس به ما بگوید . مردم گفتند : نه ! نمی دانیم !.

عباس از عمر پرسید : آیا تو می دانی ؟

عمر پاسخ داد : خیر ! نمی دانم !!!

عباس گفت : ای مردم شهادت می دهم که هیچکس به عهدی که پیامبر عهد نموده است در زمان وفات وی شهادت نداد . به خدایی که هیچ معبودی غیر از او نیست رسول الله ( صلی الله علیه –و آله – وسلم ) طعم مرگ را چشیده است ( مرده است ) پس مولایتان را دفن کنید )

گذشته از اینکه حرفهای عمر بن خطاب نشان از نقصان عقیده وی در اصولی ترین امور دارد ، سوال این است که کدامین عهد است که عمر بن خطاب از آن بیخبر است ؟؟؟؟

چگونه فردی که از عهد پیامبر ( که عموی پیامبر از آن خبر دارد ) خبر ندارد می تواند جانشین پیامبر باشد ؟!

قال المخالف :

دوما، بودن جسد در خانه، چون جلوی چشم  است، افراد خانه خصوصاً زن یا کودک را سخت می آزارد و درد آنها را دو چندان می کند پس همان به که زود تر از جلوی چشم زنان و کودکان دور شود.

حضرت فاطمه، مادر چند بچه کوچک بودند! در آن محیط و خانه کوچک، یک شب دیگر کودکان و زنان فامیل را آزار مضاعف دادن، پسندیده نبود! پس بردند دفنش کردند! و علتی که شیعه ذکر می کند حرف مفتی بیش نیست!

در وحله اول ، بر کسی که سبب آزار فرزندان بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) شد و ایشان را شهید نمود لعنت می فرستیم و از خداوند می خواهیم که لعنت خود و ملائکه و لاعنین را بر عامل شهادت ایشان بفرستد و وی را مخلد در آتش نماید و عذاب جحیم را به او و یاران و اتباع و محبین وی بچشاند !

در وحله دوم : تمامی این ادله را می توان برای پیامبر نیز اقامه نمود !

گذشته از اینکه قبلا بیان نمودیم که علمای اهل سنت خودشان معترف به این امر بودند که بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) خودشان وصیت نمودند که شبانه و مخفیانه دفن شوند و اینکه ابی بکر و عمر بن خطاب در آن مراسم نباشند !

قال المخالف :

و فراموش نکنیم که معماران تمدن اسلامی، که علی خود یکی از آنها بود، پس از وفات رسول الله یعنی همان شش ماه اولی که در آن فاطمه وفات کرد، سخت مشغول بودند.

صحابه و از جمله علی میدانستند که کار مهم و مهم تر و مهم ترین کدام
است! پس علی فاطمه را شبانه دفن کرد تا صبح، ابوبکر و عمر و خودش به کارهای مهم تری بپردازند!

دست و پا زدن نویسنده ناصبی را ببینید که چگونه برای پاک ساختن
دامن مولایش ابی بکر و عمر بن خطاب و دیگر اتباعشان ، این چنین دروغ می گوید و واقعیات تاریخی را زیر سوال می برد !!!

حرفهای نویسنده به ا دله زیر مردود است :

۱ – مگر شرکت در مراسم تشییع جنازه دختر رسول الله ( که ابی بکر و عمر خود را متدین به دین وی می دانند ) چقدر وقت گیر بوده است که ابی بکر و عمر بن خطاب نمی بایست در این مراسم شرکت نمایند ؟

۲ – اگر قرار باشد نویسنده ، بخاطر عجز در ادله ، جریانات صدر اسلام و حال حاظر را با یکدیگر مقایسه نماید چرا این گونه بررسی نمی کند که : در حال حاظر ، اگر یک رهبر نتواند در مراسمی مهم شرکت نماید ، نماینده خود را به آن مراسم می فرستد . حال نویسنده برای ما مشخص نماید که نماینده ابی بکر در مراسم تشییع ، چه کسی بوده است ؟

۳ – اگر اینقدر کارهای حکومتی غاصبانه مهم بود ، پس چرا برای مرگ ابی بکر و عمر و عثمان و عایشه ، این همه افراد شرکت نموده اند ؟ مگر کارهای مهم حکومتی غاصبانه مهمتر از تشییع این افراد نبود ؟

۴ – ابوالفداء در تاریخ خود ج ۱ ص ۱۵۲ می گوید که پیکر مطهر پیامبر
اکرم ( صلی الله علیه و آله وسلم ) به مدت ۳ روز خاک نشد .

چرا ابی بکر و عمر بن خطاب نسبت به تشییع ایشان سریعا اقدام نکردند ؟ شاید مسائل مهم این بوده است که بروند در سقیفه بر سر غصب خلافت به منازعه بپردازند !

چرا این حرفهای جاهل پسندانه را ابی بکر و عمر نیز نمی دانستند ؟؟؟

۵ – در هیچیک از امور سیاسی و غاصبانه خلفای ثلاثه ، اصلا امیرالمومنین ( علیه السلام ) دخالت نداشتند !

جالب است که وقتی امیرالمومنین ( علیه السلام ) قرآن را جمع آوری نمودند ، عمر بن خطاب گفت : ما را به قرآن تو نیازی نیست !

سوال ما این است که وقتی ابی بکر و عمر بن خطاب ، برای گرفتن بیعت از امیرالمومنین ( علیه السلام ) آنچنان وحشیانه به خانه ایشان حمله بردند ، چه کردند که بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) شخصا وصیت نمودند که آن دو نفر در مراسم ایشان نباشند ؟؟!!!

ما بقی سخنان نویسنده نیز اصلا ربطی به اصل موضوع مورد مناقشه نداشته و تنها فرار کردن از پاسخ می باشد که از نظر به خلاصه نمودن بحث از بیان آنها خودداری نمودیم .
| ۸:٠٩ ‎ب.ظ - سه‌شنبه ٢٧ فروردین ۱۳٩٢
+ نظرات ()
 
        منوی اصلی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
 
        درباره وبلاگ

 
         نویسندگان

 
       موضوعات مطالب
احادیث و روایات(٢۸۸)
تشیع و تاریخ(۱٩٩)
تاریخ و عاشورا(٦٠)
نگارخانه(٥٠)
اسناد شهادت حضرت زهرا(۳٧)
اسناد امامت امام علی ازکتب اهل سنت(٢۸)
زندگی نامه امام علی(٢٦)
ادعیه و زیارات(٢٦)
عایشه(٢۳)
شعر مذهبی(٢٠)
قرآن(۱٩)
دانلود(۱۸)
دانش و کرامات امام علی(۱٥)
روایات اهل سنت درباره عمر(۱٤)
داستان(۱٤)
وهابیت(٧)
جنایات سپاه اعراب(٧)
اسناد شهادت پیامبر(٤)
حفصه(۳)
تقویم و اعمال ماه رجب(٢)
اسناد امامت امام علی ازکتب اهل سنت(٢)
مهدویت(۱)
جنایات سپاه اعراب(۱)
 
       سایر امکانات

  RSS 

POWERED BY
PersianWeblog.COM

 قالب غدیر

.... ..

اسناد امامت امام علی و شهادت فاطمه ع
لوگو وبلاگ
...
...

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

... ... ...

.... .... ...
.
.
...
 ...

زیارت عاشورا

ذکر کاشف الکرب

دعای عظم البلا

...

 

 ... Online User ...

 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.amiremomenin.persianblog.ir- Designed By shahrooz tehrani