مهدی‌های دروغین تاریخ

2- حاکم بامر الله، که در سال 386 به خلافت رسید، در سن یازده سالگى همانند دیوانگان بود واحکام عجیبى صادر مى نمود؛ مثلا مدتى مردم را امر کرد بر در ودیوار مسجد ومعابد وخیابانها به خلفا وصحابه دشنام بنویسند، زمانى فرمان داد زنان حق ندارند از خانه بیرون بیایند وبراى رفع احتیاجات آنان کالاى مورد نیاز را درب خانه ها ببرند وبا ظرفى دسته دار مانند بیل داخل خانه کنند، اگر مطابق میل زنان شد، به جاى آن وجهش را بگذارند. کفاشان را منع کرد دیگر کفش براى زنان ندوزند به این وسیله زنان 7 سال در زندان خانه بودند، بالاخره در حرکت از مصر به وسیله چهارپایى مفقود شد. پس از مدتى لباس پاره خون آلود او را یافتند، پیروانش چنان گمان نمودند که به آسمان عروج کرده است. او در بدو امر دعوى مهدویت نمود و آخر الامر مدعى الوهیت گردید.

3- ابو عبدالله مغربى، متوفى به سال 524 که در مغرب اقصى در سال 522 دعوى مهدویت نمود وجنگهاى مهمى نمود وکارش بسیار بالا گرفت، تولدش 485 بود.

4- مهدى سودانى، تولدش در سال 1848 میلادى بود وقتلش در سال 1885 پس از جنگهاى بسیار دعوى مهدویت کرد، در سال 1881 در رشته تصوف در آمد، در سال 1881 قیام کرد وخرطوم را گرفت، کم کم تمام سودان را به تصرف آورد وچهار جانشین معین نمود.

5- عباس الریفى، از اهل ریف مغرب اقصى بوده بین سال 690 و700 در آن حدود دعوى مهدویت نمود وفتنه عظیمى بر پا کرد.

6- الرجل الجبلى، گویا نامش عبد الله بوده در جبل خروج کرد و قریب سه هزار نفر با او بیعت نمودند و مدعى مهدویت گردید، خروج وى در سال 717 بوده است.

7- توزرى مردى بود از اهل توزر از بلاد تونس در ایام دولت طائفه مدینیه، در مغرب خروج ودعوى مهدویت نمود ودر حصن وقلعه ماسا که از قلاع محکمه سوس اقصى است، متحصن گردیده وبالاخره او را مصامده به قتل رسانیدند. چنانکه شکیب ارسلان در تعالیق خود بر (المحاظرات) مى نویسد.

8- الرجل الطرابلسى، در نواحى طرابلس خروج نموده و ناپلئون (بناپارت) بین دمنهور ورشید با او محاربه و او را به قتل رسانید.

9- السید محمد الجونپورى الهندى، ولادت او سنه 847، ودر سنه 910 بمرد. پدرش سید خان اویسى و مادرش بى بى اخا ملک بود. وى در سنه 901 دعوى مهدویت نمود و خلق کثیرى با او بیعت کردند از جمله سلطان حسین حاکم داناپور. تالیفاتى دارد از جمله شواهد الولایه، مطلع الولایه، تذکره الصالحین، بار امانت وغیره،

[محمد بهشتی در کتابش نوشته] که اینها را حقیر دیده و مطالعه کرده‌ام و از آنها معلوم مى‌شود که شیاد طرارى بوده است. الغرض طایفه جونپوریه تا امروز در سند وگجرات وبدلى زیاد وهمه معتقد به مهدویت سید محمد هستند وبعضى از محققین منکر سیادت او هستند.

10- سید محمد مشهدى، از اهالى مشهد مقدس بوده ودر زمان (فرخ سیر)، از سلاطین هند، ابتدا دعوى مهدویت نموده وفرخ سیر نیز با او بیعت نمود. سپس از نفوذ امر، پا به بالاتر گذارده مذهبى به نام (خفشانى) احداث نموده ودعوى وحى ونبوت کرد. وى کتبى تالیف نمود که حاوى الفاظ مهمله وبى معنى است. مشهورترین کتاب او (قوزه مقدسه) است. بلکه از عقاید آن ظاهر مى شود که مدعى بوده من محسن سقط شده ومادرم حضرت صدیقه طاهره است. به هر حال نمازى ترتیب داد رو به جهات سته، یعنى چند کلمه رو به بالا وآسمان وچند کلمه نظر به زمین وزیر پا باید خواند. این جماعت را اعیادى است که اهم آنها (عید الجشن) مى باشد ودر روز هفتم ذى الحجه برگزار مى شود.

11- موسى کردى، مردى بود از اهالى کردستان، در زمان شاهخدا بنده دعوى مهدویت کرد وخدا بنده او را به قتل رساند.

12- ابو الکرم دارانى در بخارا خروج ودعوى مهدویت کرد وامر او قوت گرفت وامر به قتل تمام یهود ونصاراى بخارا کرد. سپس تمام کشته شده واموال آنها به غارت ویغما رفت، و تبعه او تا 60000 رسید. سپس جرماغون از ملوک مغول با او محاربه کرد وخود ابو الکرم واصحابش به قتل رسیدند مگر قلیلى از یارانش. او شعبده وبعضى از علوم غریبه را دارا بود.

13- شیخ علایى که در بادى امر نایب شیخ سلیم عارف بوده سپس پا فراتر گذاشته ودعوى مهدویت نمود. مسکن او شهر بیانه از بلاد هند بود ودر سال 955 وفات کرد.

14- عبدالله عجفى، روز جمعه 26 شهر صیام 1081، در مسجد الحرام دعوى مهدویت نموده وبه قتل رسید.

15- بنگالى، مردى بود از اهل بنگال هند در مسجد الحرام، که در ماه رجب 1203 دعوى مهدویت کرد وشریف مکه او را به قتل رسانید.

16- محمد بن احمد سودانى، 1299 دعوى مهدویت نمود وخدیو مصر او را به قتل رسانید. حال او در تواریخ مشهور ومعروف است.

17- شیخ سعید یمانى، ملقب به فقیه، 1256 در یمن دعوى مهدویت نمود وامام الهادى از ملوک وائمه یمن او را به قتل رسانید.

18- السید محمد بن على بن احمد الادریسى، در صیبا، به سال 1323 دعوى مهدویت نموده چنانچه شیخ عبد الواسع یمانى نوشته ولیکن آنچه ا[محمد بهشتی ] از مطلعین شنیده آن است که او دعوى ننموده بلکه عوام معتقد به مهدویت او شدند.

19- الشیخ شمس الدین محمد الفریانى بن احمد المغربى، در سنه 824 در جبال حمیده در مغرب دعوى مهدویت نمود وفریانى منسوب به فریانه از بلاد مغرب است.

20- الشیخ المغربى، در سنه 950 دعوى مهدویت نموده شعرانى او را ملاقات ومکالماتى با او نموده چنانچه در لطائف خود مى نویسد.

/ 0 نظر / 34 بازدید